Düşük karbonhidrat-yüksek protein alınmasını öngören, yağlı besinlerin serbest, şekerlilerin yasak olduğu Atkins diyetinin en az, az yağlı besinlerle yapılan diyet kadar etkili olduğu ortaya çıktı.
İsrail'deki Ben-Gurion Üniversitesi'nden İris Shai ve ekibi, 2 yıl boyunca fazla kilolu 322 kişi üzerinde araştırma yaptı. Bu kişilerden bazıları az yağlı besinlerle yapılan standart, bazıları Atkins ve bazıları da az kalorili Akdeniz rejimini uyguladı. 2 yılın sonunda standart rejim uygulayanların kilo kaybı ortalama 2,9 kg, Akdeniz rejimi uygulayanlarınki 4,4 kg iken Atkins rejimi uygulayanların 4,7 kg kaybettiği görüldü. Doktorlar, Akdeniz rejimi ve şeker oranı düşük gıdalarla yapılan rejimlerin az yağlı yiyeceklerle yapılan rejimlere alternatif olabileceği sonucuna vardı. Doktor Robert Atkins'in 1970'li yıllarda ortaya attığı diyet, kolesterolü yükselttiği, böbrek sorunlarına neden olduğu ve kemiklerdeki kalsiyumu azalttığı gerekçesiyle eleştirilmişti.
Gençlerin tercihi fast food
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Perihan Arslan, "Yapılan araştırmalar, hafta sonları gençlerin yüzde 70'inin alışveriş merkezlerindeki fast food gıdalarla beslendiğini ortaya koyuyor" dedi. Arslan, obezite sorununun her geçen yıl arttığını, yanlış beslenme ve fiziksel aktivitenin azlığı gibi etkenlerin kiloya neden olduğunu söyledi. Genetik özelliklerin de kiloda önemli bir etkisinin olduğuna dikkati çeken Arslan, "Obezitede genetik özellikler tabanca ise çevresel faktörler de o tabancayı çeken tetiktir" diye konuştu. Obezitenin çocuk ve gençleri tehdit ettiğini vurgulayan Arslan, şunları söyledi:
"Türkiye'de çocuklardaki obezite oranı son 20 yılda yüzde 5'ten yüzde 15'e yükseldi. Yanlış beslenme ve aktivite azlığı bunda önemli bir etken.”