Fazla tüketilmesi durumunda kalpte çarpıntıya ve uyku bozukluğuna neden olan kahve gibi kafeinli içeceklerin hamilelik döneminde kadınların düşük yapma riskini artırdığı ortaya çıktı.
ABD'nin önde gelen Kaiser Permanente tıp merkezinden Dr. De-Kun Li ve ekibinin yaptığı araştırma, daha önce yapılan benzer araştırmaları doğrulayarak, kadınların hamilelikte fazla kafeinli içecek tüketimine son vermelerini öneriyor. 2 yıl süren araştırmaya, gebeyken kafeinli içecekler tüketmeye devam eden bin 63 kadın katıldı.
ÇAY DA SAKINCALI
Gebelikte günde en az iki fincan kahve ya da 5 kutu kafeinli soda içen kadınların düşük yapma riskinin kafeinli içecekler tüketmeyenlere göre 2 kat, günde 200 miligramdan az kafein tüketenlerin ise düşük yapma riskinin kafeinli içecekler tüketmeyen kadınlara göre yüzde 40 fazla olduğu ortaya çıktı. Araştırmacılar, çay, soda ya da sıcak çikolata tüketiminin de düşük riskini artırdığını kaydetti.